onsdag, augusti 08, 2007

Bojkott!

I april var jag jätteentusiastisk över att en ny allsvensk säsong skulle starta. Nya tag för MFF. Vi började samla ihop vänner som skulle gå på matcherna tillsammans och det började bra med 4-0 mot AIK 28 april hemma. Vad som sedan hände? Ointresserade spelare? Skador? Det får någon annan avgöra. En sak vet jag. Jag lägger häldre mina pengar på något annat. Resten av publiken borde göra det också, tills MFF tar sig i kragen och visar lite glädje. I Italien t.ex. har publiken mer att säja till om och kan påverka lagen, inte enbart genom läktarvåld och liknande, utan genom att bojkotta sitt lag när de anser att de spelar utan hjärta. Nazi-idioterna i Lazio protesterade mot sitt lag som de ansåg spelade för dåligt och applåderade/skrek inte när de gjorde mål och fick med sig hela läktaren. Något så extremt lär väl aldrig hända i lagom-Sverige. Men jag har betalt tillräkligt detta året för att gå hem sur och besviken med en förstörd dag i bagaget efter varje match.

Inga kommentarer: