lördag, augusti 04, 2007

Önskeresor

Nu har jag precis satt mina fötter på den Afrikanska kontinenten för första gången. En barndomsdröm. Ända sedan jag var liten har jag velat åka till Afrika. Men jag skulle vilja åka lite mer till det svarta Afrika, lite mer söderut också. Tunisien är ju Afrika, men samtidigt så känns det inte riktigt som Afrika. Hur som helst. Här är lite andra platser som jag skulle vilja åka till:
  1. Mali och andra platser i Afrika. Mali har en jättespeciell kultur och musik med mycket starka anor.
  2. Kuba. Behöver jag förklara mig? Måste åka innan Castro dör och USA invaderar landet.
  3. New York. Det stora äpplet. Shoppa!
  4. Ost Asien. Vietnam kanske? Har aldrig varit i Asien.
  5. Paris. Romantikernas huvudstad.
Andra platser som jag också vill åka till; San Fransisco, Costa Rica, Brasilien, London, Italien, Spanien, Syd Afrika, Egypten, Australien, Madagaskar. Synd att man inte är rik och har massor med tid över. Man får försöka plocka de ställena där man känner någon så att man slipper alla turistfällor och misstag och verkligen får se någonting. Sedan blir det ju billigare också.

Inga kommentarer: