söndag, september 07, 2008

...sedan sist...

Jag arbetade typ hela sommaren, så jag har inte pallat fixa med den hära bloggen. Men nu har sommaren har tagit slut och det är bättre väder än vad det var i somras. Skönt med mild höst iaf. Så... Jag har arbetat i hemtjänsten hela sommaren och kommer fortsätta med det under hösten och vintern, samtidigt som jag kommer att läsa arabiska nybörjarkurs på Umeå universitet (distans). Det ska bli kul. Stort språk. Jag tog uppehåll från de andra studierna (lärarutbildningen). Har läst tre år och det började kännas som lång tid med 5 år i ett sträck. 

Så vad har hänt sen sist? Jag har fyllt 27 och hade släktkalas och fest. Det var kul. Jag var fem dagar i Stockholm och åkte båt i Nynäshamns skärgård. Det var mysigt. Jag gick även på polismuseet och tekniska museet ( i Stockholm). Det var dammigt. Människorna i Stockholm är det synd om. De har så brott överallt och får betala dyra pengar för att kunna kalla sig för stockholmare. Är det värt det? Jag är osäker.


Vi åkte med min mammas särbo till dennes släkt i Småland och fiskade kräftor i sjö (helt lagligt). Det var idylliskt. Och mycket gott med kräftor. Sov i husvagn för första gången i mitt liv. Det var knökigt och jag fick ont i hela kroppen. Men lite mysigt var det.


Och MFF är usla. Men det avslöjandet lär jag inte få Pulitzerpriset för direkt. Dålig sportsommar. Det regnade inte precis guld över Svarje i OS heller om man säger så... 

Bilder: Överst: Båt i Nynäs skärgård. Underst: 6 på morgonen i Småland.

Inga kommentarer: