torsdag, juni 26, 2008

En vecka ledigt sen jobb




Nu har jag (ca) en vecka kvar av ledighet, sen börjar jobb. Jag ska jobba på hemtjänsten i Malmö i sommar, ett par veckor. Kanske hoppar jag in lite extra också. Det är bra. Pengar behövs. Ganska fritt jobb, mycket utomhus och man får röra på sig. Inte världens bäst betalda arbete kanske, men något sådant har jag inte haft tidigare heller direkt. Förra helgen firade vi midsommar i min pappas hus utanför kristianstad, Silvia jag och några vänner. Det måste ha varit flera år sedan jag åt så mycket mat på en och samma gång. Grillat lamm och en massa annat kött, grillade grönsaker, potatis, ost mm. Men det var sinnessjukt vad med knott där var. Vi hade sådana rökelser mot mygg igång, myggstift och en sådan blå fluglampa som man har i köket på restauranger samtidigt, trots det blev alla uppätna så man kunde tro att pesten slagit till igen.

Inga kommentarer: