torsdag, oktober 18, 2007

och det blir bara kallare...

Jag fick tillbaka tentaresultat häromdagen. Godkänt. Skönt. Jag har inte missat en ända tenta änsålänge, om man bortser från den som jag och några till bojkottade för att det inte gick att få tag på litteratur. Det var en ganska lätt tenta faktiskt. och ett ganska kul och intressant ämne. Kulturgeografi typ.

I Tisdags spelade Manu Chao i Baltiska hallen. Samma dag hade vi exkursioner runt om i Skåne och i Danmark med klassen. I Somras typ, köpte jag biljetter till Manu Chao. När sedan kursen började i september, visade det sig att det var exakt samma dag som Manu Chao spelade. Vad var oddsen? Hursomhelst. Jag fick göra en specialare tillsammans med en kurskamrat och åka hem från helsingborg för att gå på konserten, sedan åka till Helsingör nästa morgon för att möte upp klassen där klockan 9. Sedan en hel dag i Danmark. Mycket trött var jag när dagen var över, efter att ha spelat basket på kvällen dessutom. Konserten var i allefall jättebra. Man kan ju säga att han är sjukt bra live, utan att ta i. Synd att jag stod och tänkte på att jag skulle upp sex nästa morgon hela kvällen bara.

Just det, i söndags träffade jag släktingar, kusiner till min pappa som jag inte visste fanns, på en restaurang i Båstad. Det var ganska kul, för det kunde ha varit vilka dårar och idioter som helst, så jag försökte att inte skapa mig några uppfattningar och förväntningar i förvag, för att inte bli besviken. Och de var väldigt trevliga visade det sig.

Sist men inte minst. Jag har börjat övningsköra nu slutligen, efter att ha skjutit på det i typ 8 år. Det är ganska kul. Jag har hunnit med tre lektioner och dessutom kört med min mamma på sidan om. Nu ska vi ju inte få upp förväntningarna, men det verkar dessutom bli mycket billigare än vad jag hade väntat mig. Jag köpte nämligen ett specialpaket på Erikssons trafikskola.

Inga kommentarer: