tisdag, oktober 02, 2007

Bröllopstider...

Nu så här i hösttider går folk och gifter sig, har jag hört. I lördags var jag på mitt första (svenska) bröllop på säkert 15 år. Senast var jag med min mamma på hennes vänners bröllop. Jag var på några i Tunisien i somras och utöver det har jag varit på ett Kurdiskt bröllop för ca 7-8 år sedan när en klasskmarat gifte sig. Men nu var det så dags för ett svenskt bröllop, med vänner i ens egen ålder. Detta i kombination med antalet småbarn som var där på bröllopet och som hade lämnats till barnvakt + alla andra vänner som nyligen gått och blivit föräldrar får en att inse att man nog har gått och blivit vuxen. Så är det. Nu går det inte att låtsas längre. Hur som helst. Petra och Mattias heter brudparet. Petra och jag har känt varandra i snart tio år. Mattias och jag träffades på Kallbadhuset när vi arbetade där båda två, för 4-5 år sedan. Sedan möttes de båda på en fest hemma hos mig. Därför fick jag sitta på hederplats bredvid brudparet. Måste onekligen vara första gången som jag har fått en hedersplats. Ceremonin var borgerlig med en vigselförättare i en festlokal utanför Lund. Mycket vackert och fint. Ceremoni, mat, alkohol och dans.

Inga kommentarer: