onsdag, april 22, 2009

Heja Sverige! Krossa kulturen!

Som vanligt går Sverige i täten mot förnuft och jobbiga saker som spontankultur och principen att människor har kul tillsammans osv. När kulturens och mänsklighetens fiender i antipiratmaffian och skiv- & filmindustribossarna som det är så synd om nu fick som de ville och lyckades få tre datornördar och en gammal nazist med för mycket pengar dömda till ett års fängelse och 30 miljoner kronor i skadestånd (varför inte ett tusen miljarder?) stänger torrentsida efter torrentsida ner i rädsla för att åka fast. Min absoluta favoritsida, Swebits, som tog mig år att bli medlem på, stängde härrom dagen. Hoppas du är nöjd nu Pontén, din jävla kulturtaliban. Här sitter vi och gnäller på att Kina censurerar internet samtidigt som man på allvar diskuterar att blockera sidor för svenska surfare och stänga av fildelare från internet. I dagarna lästes det i tidningar och bloggar om ett nytt sätt att ladda hem, hemligt och krypterat. One Swarm låter dig ladda ner peer-to-peer, precis som torrent, men med skillnaden att det sker krypterar utan att en tredje part kan snoka. Jätte bra. Men än så länge är programmet jätte-beta. Datorn dör typ helt när man startar det och det är fullpackat med buggar. 

1 kommentar:

Terese sa...

hejsan!
min fråga har inget med detta inlägget att göra, men tänkte att det är större chans att du läser min kommentar här än i ett äldre inlägg :) så, till min fråga då.. spelar ni fortfarande basket? och har ni även tjejer i laget? själv så spelade jag i malbas när jag gick på högstadiet vilket är x-antal år sen! och nu vill jag gärna återuppta basketen men är absolut inte på hög nivå, läste att ni motionspelar vilket skulle passa jättebra. svara gärna på www.my-life.bloggagratis.se ha det gött/Terese