torsdag, januari 18, 2007

Åmål

Jag slutade spela basket när jag var sexton (1997) år gammal och det blev för seriöst. Sedan dröjde det flera år tills jag rörde en basketboll igen. 2004 bodde jag i Spanien och började spela regelbundet utomhus. När jag sedan kom tillbaka till Sverige var det svårt att få till utomhusbasket som det är i Sverige med klimat och allt. 2006 på hösten började jag spela igen på Malmö Högskola. Mellandagarna 2006 åkte vi några stycken till Åmål och spelade en minicup mot lokala lag där.

Vi vann emot det bästa laget med förlorade två matcher. Men jag måste tillägga att vi åkte bil 47 mil, kom fram på natten och började dricka öl och spela kort, varpå vi inte somnade innan 4 på morgonen. Sedan gick vi upp 07.15 och spelade vid 10 tiden ungefär. Och vi hade bara en avbytare, så vi var helt utmattade. Men det var väldigt roligt.

Inga kommentarer: